天光

Serenity:

我在这个post里说过这几章漫画的名字都是歌名,而且是都是听起来像爱情歌但是细看歌词是关于跟踪狂的歌。都是很适合Eobard的歌。



Every Breat You Take by the Police. 1983. 一个很经典的歌。要注意的歌词是:


你的每一次呼吸 Every breath you take
你的每一个动作 Every move you make
你的每一次食言 Every bond you break
你的一举一动    Every step you take
我都在注视著你 I'll be watcing you



One Way or Another by Blondie. 1978. 也是一个经典的歌。要注意的歌词是:


一天,总有一天,我会找到你 One way or another, I'm gonna find ya'
我会赢得你, 赢得你, 赢得你    I'm gonna get ya', get ya', get ya', get ya'
用这种那种方法,我会赢得你 One way or another, I'm gonna win ya'
我会赢得你, 赢得你, 赢得你    I'll get ya', I'll get ya'

I Will Possess Your Heart by Death Cab for Cutie. 2008. 要注意的歌词是:


有些天你的窗外                   There are days when outside your window


我看到我窗中慢慢走过的反射  I see my reflection as I slowly pass


我渴望这个镜像的观点           And I long for this mirrored perspective


当我们成为恋人,终于是恋人      When we'll be lovers, lovers at last


你必须花点时间,亲爱的         You gotta spend some time, love
你必须和我一起度过一段时间   You gotta spend some time with me
我知道你会发现爱情               And I know that you'll find love
我会拥有你的心                     I will possess your heart




官方逼死同人。

评论

热度(19)